torsdag, oktober 23, 2008

som en boll..

Ett litet steg i rätt riktning mot mitt nya, sundare jag!
Träning har länge stått på schemat, men det är fruktansvärt oinbjudande att ta sig upp till gymmet själv så det har helt enkelt blivit ännu en sak som runnit ut i sanden. Nu har min syster flyttat hem, så förhoppningsvis kan hon föra med sig lite disciplin till det här hushållet.

Så länge drar Linda med mig på ett provpass - vi ska på pilates!
Jag har länge velat testa det, mest för att se hur det fungerar, om det fungerar. Jag vill ju träna och bygga upp mina muskler och bli stark i min kropp, men jag vill inte ha biffiga muskler, utan mer långa och slanka. Det sägs ju att pilates är rätt för det ändamålet. Så det ska bli kul att testa, en timmes prov kostar 50 kronor. Värt!

kanske också kan hjälpa till att bli av med mina ridbyxlår ;)

Inga kommentarer: