fredag, oktober 24, 2008

fredag hela veckan..

Jag lovar, imorgon kommer jag ha en enorm träningsvärk.
Själv har jag varit lite skeptisk till det här med pilates och kan erkänna att jag tycker att det låter lite småtöntigt och mesigt. Yoga låter ändå tufft och vuxet, pilates låter ungefär som vattengympa. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara så fruktansvärt jobbigt!
Styrka, balans, koordination och stretching i samma rörelser - och jag som är smidig som ett kylskåp! Var nära att somna i slutet på avslappningen dessutom, fick koncentrera mig för att inte försvinna bort i sömn och börja snarka. Det hade varit något!

Men verkligen, det va riktigt rolig och avslappnad träningsform som jag kommer fortsätta med, tror att det passar min kropp och träningsbehov väldigt bra. Jag är fruktansvärt orörlig i min kropp och tror att om jag fortsätter med det här så kommer jag att bli smidigare. Mer "fit" också, och det är ju aldrig fel!
Så hädanefter ska jag, Alex och Linda på pilates varje tisdag och kanske även på fredagar, fast det känns inte lika lockade att gå dit om det är en utekväll planerad, är helt slut i kroppen!


Jag ska sparka igång lovet med en lugn hemmakväll, parkera mig nere i soffan med en skål chips i knäet, slötitta på Idol och Fredag hela veckan och bara.. vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikväll klockan 20:00 avslutas tävlingen med tandblekningspennan.
Om du har varit med och tävlat så kolla in bloggen vid 8-tiden.

Ha en trevlig dag!