måndag, oktober 13, 2008

nätshoppingsmani..

Jag är pank. Verkligen stenpank. Äger kanske 20 kr, och detta ska jag leva på tills studiebidraget kommer. Nåja, leva på är väl lite att ta i. Jag bor jo hemma, så jag behöver inte betala för taket över mitt huvud. Jag betalar heller inte för maten jag äter och mamma är generös och står för mobilräkningen. Så egentligen behöver jag inte några pengar alls för att kunna leva. Eller jo. Jag behöver inte pengar för att överleva, men man kan faktiskt inte leva utan pengar.

Man kan definitivt inte shoppa, iallafall. Ändå tycks jag vara som besatt av alla nätshoppingssidor och jag hittar miljontals saker som jag bara vill klicka hem, men jag har inte pengar. Visserligen kan jag mammas kontouppgifter, men det tror jag inte hon skulle uppskatta. Så då är jag tillbaks på ruta ett, no money.
Ändå kan jag inte låta bli att klicka mig in på alla shoppingsidor fast än jag inte har pengar att köpa något. Fast det är kanske lika bra ändå, för annars hade jag inte haft mycket pengar kvar ändå.

Nyårsklänning har jag redan hittat, tänker dock inte lägga ut en bild på den eftersom det verkar som allt jag vill ha och visar upp här kommer jag inte att få. Och denna vill jag verkligen, verkligen ha. Kan iallafall avslöja att den är från asos.com , min nya beroendesida för både underbara klänningar och SKOR!
En annan sida jag blivit smått förälskad i när det gäller deras skor är faktiskt - tro det eller ej - ellos.se!
Jag har varit inne och tittat och hittat minst 20 par jag hade kunnat klicka hem, utan problem! Det jag tycker bäst om med ellos är att alla deras varor varierar väldigt mycket när det gäller pris. Man hittar verkligen skitsnygga ankelboots under 500-lappen samtidigt som de har ursöta från Hush Puppies och underbara stövlar från björn borg som kostar över 1200 kr. Det finns helt enkelt någonting för alla och visar att snygga saker behöver inte betyda att det är svindyrt.

Alla skorna kommer från ellos.se och kostar 349 kr/st, förutom de sista (som jag förövrigt tycker är skitballa) som kostar 379 kr. Riktiga fynd, eller vad? Och det finns mer, underbara ankelboots, pumps och en massa. Har jag sagt att jag mer eller mindre älskar skor?


Sen gjorde jag misstaget att klicka på "nyinkommet" och hittade dessa bedårande stövlar från Björn Borg. 1 195:- går dessa på, tyvärr lite över min budget för tillfället, men visst är de fina?

Inga kommentarer: