söndag, september 28, 2008

whats this shit about?

Jag slutade ju blogga i somras men kände hela tiden att jag saknade skrivandet och ville börja igen och då började jag fundera på vad min blogg egentligen ska handla om. Detta är någonting jag tänkt mer på under helgen som varit.
Jag vill inte bara att min blogg ska handla om vad jag gör på dagarna, jag vill att den ska vara lite djupare än så. Samtidigt vill jag kunna skriva meningslösa inlägg utan att det på något sätt gör bloggen mindre läsvärd. Samtidigt känner jag att det inte spelar någon roll eftersom jag tvivlar på att någon ens läser den tillräckligt mycket och med tillräckligt mycket intresse för att det ska ha någon betydelse.

Jag vill skriva om allvarliga samhällsproblem, kunna använda orden för att utveckla skrivförmågan men även mitt tänk. När jag skriver är det ofta som jag för diskussioner med mig själv och det är genom detta jag känner att jag lär mig saker. Både om allmänna problem och om mig själv.
Samtidigt tycker jag det är otroligt kul med mode och kläder. Eller egentligen inte så mycket mode utan mer kläder. Jag tycker det är kul att uttrycka sig själv och sina känslor och sitt humör genom kläder och stil. Det är egentligen inte så ytligt som många tycker, det är mer ett sätt att uttrycka sig, samma som att vissa uttrycker sig i tal eller skrift så gör många det när det kommer till kläder och personlig stil.
Fast allt det som brukade vara personligt och klassas som egen stil finns nästan inte längre. Nu är alla mer eller mindre egna och det är svårt att visa sin personliga stil när den är så lätt att få tag på. Jag brukade tycka det var roligt att vara ute och annorlunda, men helt plötsligt blev det inne att vara ute, och då var det inte lika kul att vara ute.

Det var när jag läste bloggar som ifrågasatte viktiga frågor och tog upp allvarliga saker som jag kände ett starkt sug på att svara dessa bloggare genom att blogga om själv. Jag kände att många tänkte helt fel och jag ville bara ge långa svar tillbaka, men man är lite osynlig i bloggvärlden om man inte har en egen blogg.
Samtidigt älskar jag kläder, skor, jackor, väskor.. you name it! Så att det inte skulle vara en del av bloggen känns för mig lite konstigt.

Men kan man skriva en blogg som ena dagen handlar om samhällsiaktagelser och problem och andra dagen handlar om mode och dagens outfit? Går det att vara en allvarlig frågeställare som är intresserad av något så ytligt som kläder?
Well, jag tänker nog göra det iallafall.

Inga kommentarer: