fredag, september 26, 2008

ännu mera shopping och solsken,

Idag ställde jag faktiskt klockan och gick upp, egentligen för att jag skulle till skolan och skriva ett prov i naturkunskap, men detta kom jag på igårkväll klockan halv ett. Jag letade förgäves efter min naturbok, men utan resultat och det kändes inte särskilt lönt att åka till skolan och skriva ett prov när man inte har förberett sig någonting alls Så jag struntade i det. (Jag gör nog sådär ganska ofta, vill helst inte göra någonting alls om jag inte vet att jag kommer göra det bra. Lite sådär hellre hålla käften och låta folk tro att man är dum i huvudet än att öppna munnen och bevisa att de har rätt. Men det kan vi återkomma till en annan gång..)

Iallafall så struntade jag som sagt i att åka till skolan, men jag betsämde mig ändå för att åka upp till stan. Lade undan ett par skor igår eftersom vi inte hann bort på Triangeln så tänkte åka och köpa dem idag och även passa på att ta en fika med Alex, Linda och Elin.

Sagt och gjort, mamma körde mig upp till stan och till pappas jobb där jag fick födelsedagspengar (annars blir det svårt att köpa skor liksom)
Sedan gick jag till E-house och träffade ovannämnda tjejer. Efter en halvtimme ungefär stack Alex och Linda iväg och kvar satt jag och Elin och njöt i solskenet. Gud vad det var varmt i Malmö idag, helt sinnes!
Anyway, jag och Elin har kommit på hur lika vi är varandra. Båda heter Elin, är små och smala, bor på näset och har skilda föräldrar. Båda våra mammor har även egna mäklarfirmor. Rätt lustigt att det finns så många likheter i livet.

Efter en stund kom Jonte upp till stan och vi tre gick en runda på stan. Köpte mina skor som jag lagt undan, ett par vita Fred Perry i skinn som är ganska lika den nya modellen av Converse, ni vet den med låg sula? Jag hade egentligen tänkt köpa Conversen, men de vita skinnskorna i min storlek är helt slut i halva Sverige, så försäljaren inne på Radical tipsade mig om att Fred Perry hade en liknande sko som faktiskt var bättre och skönare, och eftersom de kostade lika mycket så fick de följa med mig hem. Slänger upp en bild här nere så får ni se själva.
Köpte även ett par trosor på H&M och en oversize tshirt i en härlig grönblåturkos färg från Monki.


Skor i vitt skinn från Fred Perry, 899:- Radical Sports


Nu är det dags att hoppa in i duschen för att sedan göra sig i ordning för en utekväll, ska fira min födelsedag på Crown med härliga människor. Hörs!

Inga kommentarer: