lördag, september 27, 2008

hangover,

Jag kan ju börja om att varna för att nu kommer ett långt inlägg och en väldigt detaljerad version av kvällen igår. Om ni inte vill eller orkar läsa, så gör inte det.


Ja, vad ska man säga om kvällen igår? Galen är nog ett passade ord.

Det började bra med att vi åkte ut och skulle förfesta hos Eric. Kom dit som ensam tjej med 7 killar, vilket inte är mig emot på något sätt visserligen då jag inte har något problem att vara den enda tjejen i gänget. Cool kille med långt hår, liksom.
Men efter ett tag kände jag mig lite väl utanför i deras killsnack, och trots att de var så snälla och lät mig välja vart ända samtalsämne så saknade jag lite tjejer vid bordet och som tur var så kom det en taxi med 4 vrålsnygga tjejer. Även Anna kom, min älskade Anna som har övergett oss alla för att göra lumpen. Hur coolt är inte det?

När alla kände sig lagom redo så stack vi in till stan och till Crown där det firades med både dricka och dans. Jag vet dock inte vad jag gör för tiden går så himla fort och jag tycker inte jag gör så mycket alls, men helt plötsligt var klockan iallafall två och Alex&Amanda skulle hem. Följde dem ner med hissen då jag kom på att jag inte sett Jonte på ett tag. Ringde honom och det visade sig att han redan stuckit och var på väg till Slagt, vilket gjorde mig skitförbannad. Jag hatar känslan av ensamhet, och trots att jag va på ett proppfullt uteställe med hur många personer som jag känner som helst, så blev jag arg när han stack iväg utan mig. Jag hade kanske också velat sticka dit?
Fast nu var det ju så att jag va skittrött och kände inte alls för att dra till Slagt själv, så jag bestämde mig för att ta sista bussen hem. Gick tillbaka in och hämtade min jacka, då jag träffade Linda, som blev förbannad och skulle dra med mig till Slagt.
När vi väntar på jackorna kommer Jonte tillbaka och vi tre hoppar in i en taxi tillsammans med Frillan och vi åker mot Slagt. När vi ska betala ber vakten mig att först hänga in min jacka, annars blir jag inte insläppt. Ber de andra att vänta på mig och vänder sedan och hänger in min jacka och när jag kommer tillbaka har alla gått. Gick in och försökte leta upp de andra på dansgolven eller vid någon av barerna men hittar ingen. Försöker ringa Jonte som inte svarar då jag plötsligt ser honom på ett av golven med telefonen mot öran. Bra, han försöker ringa mig tänkte jag och blev lite gladare. Springer efter honom för han ska se mig, snubblar och ramlar rätt ner på golvet. Kommer på fötter och får kontakt med Jonte som inte alls försökte få tag på mig utan sin kompis Peter. Jag berättade att jag va sur och hade ont eftersom jag ramlat och tappat bort alla, då han pekar vart Linda är sen är han också borta. Och ja, jag va själv igen.

Visserligen är detta inget ovanligt, jag brukar alltid tappa bort alla jag känner oavsett hur många jag känner på stället, men denna gången var det annorlunda. Det var meningen att det skulle vara min kväll, vi alla skulle fira mig, och helt plötsligt stod jag ensam på Slagt fastän jag inte velat gå dit från första början. Kanske är det egoistiskt och kanske var jag barnslig men jag blev skitförbannad och bestämde mig för att sticka så jag skulle hinna med sista bussen. Ringde Jonte som kom dit och så började bråket, för mycket alkohol gör att varje liten skitsak blåses upp och blir tusen gånger större än vad de hade behövt bli. Och ja, kanske var det mycket mitt fel, kanske var jag onödigt barnslig men jag kände mig bara så obetydlig. Och det var mina känslor som kom ut, i form av ordbajs och skrik.

Efter en timmes skrikande där inne gick vi ut då vakterna sa till oss att vi kanske skulle ta det någon annanstans, så vi satte oss utanför och fortsatte bråkandet. Efter kanske en halvtimme där så orkade vi inte gråta och skrika på varandra och blev sams och gick för att ta bussen hem. Klockan var halv fyra, vår buss gick 07:23. Ringde Rogge och mötte honom på Gustav, käkade nattmat innan vi gick upp till Rogge och sov ruset av oss. Vaknade på morgonen med världens segaste bakfylla. Inget illamående, ingen huvudvärk. Bara en seg känsla som fyllde hela kroppen.


vi på förfesten, innan kvällen spårade ut.


Har sovit bort större delen av dagen, och känns som jag kommer sova bort större delen av kvällen också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gullig bild

elfio sa...

tack så mycket! :)